Σε τέμπο κόκκινο

…Να μπω σε όλα τα εμπορικά, στα γραφεία, στα λεωφορεία, σε όλα τα σπίτια, στα καφενεία και στα κομμωτήρια. Να δω πώς ζουν οι άνθρωποι. Πώς ψήνουν καφέ, πώς πιάνουν το κουταλάκι να βάλουν ζάχαρη, πώς χτενίζονται, πώς κοιτούν στον καθρέφτη, πώς ξαπλώνουν, πώς κοιμούνται, πώς γελούν.

Ναι, να τους δω και να τους ακούσω να γελούν.

Να τους δω να κλαίνε, όσοι απόμειναν να κλαίνε. Πώς δέρνονται και πώς χαϊδεύονται. Να δω, επιτέλους, τι την κάνουν τη ζωή που τους δόθηκε. Το θάνατο τι τον κάνουν; Κι αυτό δεν είναι περιέργεια.

Είναι η αφόρητη δίψα να καταλάβω τη ζωή, τους ανθρώπους, εμένα. Όλο αυτό που έχω μέσα μου. Αυτό που μασκαρεύεται στις γενικές συναναστροφές, ντύνεται, μακιγιάρεται και ­υποδύεται.

Γυμνούς θέλω να δω όλους τους ανθρώπους του πλανήτη. Και να με δουν κι αυτοί. Να μπω στα χειρουργεία την ώρα των επεμβάσεων. Να δω τα σπλάχνα τους. Πόσο διαφέρουν τα σπλάχνα από άνθρωπο σε άνθρωπο θέλω να δω. Πόσο διαφέρει το αίμα. Τι χρώμα έχει το αίμα του καθενός μας. Πώς εκφράζεται και τι ζωγραφίζει...

Λίγα λόγια από την συγγραφέα

"Εκείνον τον παράξενο καιρό που κι εγώ από παιδί γινόμουν μεγάλη, ήρθε στη ζωή μου ένας ζητιάνος σαν τον ζητιάνο της Αγια-Μαρίνας του παραμυθιού. Αυτός που γνώρισα κι αγάπησα εγώ ζητιάνευε την αγάπη του Θεού, και ο Θεός τού την έδινε πλουσιοπάροχα. Στάθηκα πολύ τυχερή, μιας και αυτός ο καλός παππούλης μού έμαθε τότε τι να κρατώ από το παιδί που ήμουν και τι να πετώ από τη μεγάλη που γινόμουν. Δε μου το δίδαξε με πολλά λόγια και συμβουλές που κουράζουν, αλλά με τον τρόπο του, που ήταν πάντα γελαστός, απλός και εγκάρδιος για όλα τα παιδιά που τότε σαν κι εμένα μεγαλώναμε κοντά του.

Αν γράφω παραμύθια με λίγα λόγια και πολλή αγάπη, σ’ αυτόν το χρωστώ. Κι αν αυτά τα παραμύθια χαρίζουν στις καρδιές των ανθρώπων όνειρα που μπορούν να πραγματοποιηθούν, είναι γιατί αυτός τότε με γέμισε πίστη στα όνειρα που έφτιαχνα.

Τέλος, αν μαζί με όλα αυτά έρχεται μέσα από τις λέξεις μου και η ειρήνη, ε, γι’ αυτό ευθύνεται το όνομά του. Ειρηναίο τον έλεγαν και τον ευγνωμονώ".

Η Βασιλική Νευροκοπλή γεννήθηκε το 1968. Το 1999 εκδίδεται το θεατρικό μονόπρακτο "Εγώ ο Άλλος" από τις εκδόσεις Νησίδες.

Το 2005 οι στίχοι δύο τραγουδιών, "Ζεϊμπέκικο της Ξενιτιάς" και "Χελιδόνισμα", περιλαμβάνονται στο cd "Εξορία" του Κυριάκου Καλαϊτζίδη των εκδόσεων "Εν Χορδαίς".

Το 2007 κυκλοφόρησε το παραμύθι "Αν τ' Αγαπάς Ξανάρχονται", από τις εκδόσεις "Λιβάνη". (Βραβείο 2008 από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, ως βιβλίο προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, και Βραβείο 2008 Παιδικού Εικονογραφημένου Βιβλίου από το περιοδικό "Διαβάζω").

Επίσης μοιράστηκε το Β΄ βραβείο διηγήματος για την ελληνική γλώσσα στον διεθνή διαγωνισμό με θέμα: "Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα - Η ιστορία της κλοπής ή Η κλοπή της Ιστορίας", που οργάνωσε η Asociaciοn Cultural Helenica "Nostos" στην Αργεντινή.
________________________
Βασιλική Νευροκοπλή:"Σε τέμπο κόκκινο"

ISBN 978-960-141-807-0, σελ. 299, τιμή 16,31 ευρώ, έκδοση 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...